25 Mart 2013 Pazartesi

Dalyan-Kaunos-Çandır

Ya ben yine Alanya'ya geldim, nasıl olduysa... Ama bünye artık plan-program konusuna öyle alerjikleşti ki, uzun zaman sonra, kırk yılın başında planımsı bir şeyler yapmıştım ve derhal bozdum bunu. Pişman değilim ama görmek istediklerimi görmeyi bir miktar ertelemiş oldum belki...

Dalyan'ın son 2 günü de çok güzel geçti. Salı günü İngilizler'le yaptık atölyeyi. Katılımcı sayısı pek azdı ama Begüm ve benim için çok eğitici oldu. Hem Batı toplumunun her türlü konuya şüpheci yaklaşımını gözlemleme fırsatı bulduk, ki bunu 'kötü bir şey' olarak nitelemiyorum, hem de özellikle o gün gelen kişiler fazlasıyla 'kendilerini kurtarmış' kişilerdi. Bu açıdan da konuya yaklaşımları bambaşka oldu. Gerçekten çok farklı bir çalışmaydı; bunu deneyimlediğim için minnettarım.

Çarşamba günü, ne mutlu ki, yapmamız gereken herhangi bir şey yoktu. Biz de sırt çantalarımızı alıp, Çandır Köyü'ne doğru yola çıktık. Atölyeye de katılmış olan Tarkan ve Yeşim orada yaşıyorlar. Pek güzel bir yer Çandır; son yazıda -belki- ileride bir gün Dalyan'a yerleşmekten bahsetmiştim ama Çandır'ın doğallığını ve güzelliğini gördükten sonra Dalyan bile çok endüstriyel geldi. ((: Neyse ben de Çandır'a yerleşirim belki... Zaten Yeşim ve Tarkan'ı en kısa zamanda ziyaret etmek istiyorum. Begüm, Yeşim ve Tarkan'la harika bir gün geçirdik gerçekten.

Bu arada gittiğim her yerde o kadar çok güzel insanla tanışmaya başladım ve her birini tekrar tekrar göresim, ziyaret edesim var ki, nasıl olacak bu iş, hiç bilmiyorum. Çalışmıyor olduğum şu zaman diliminde bile, istediğin her şeyi yapmak, görmek istediğin her insanı görmek, paylaşmak istediğin her şeyi paylaşmak çok zor; zor değil de zaman ve enerji yetmiyor.

Çandır'a giderken, antik kent Kaunos'u da dışarıdan görme şansım oldu. Oradaki görevli kadın da epey bir şeyler anlattı. Çok güzel ve özel bir yer. Müze kartımı çantamda unuttuğum ve zaten zamanımız da sınırlı olduğu için girmek istemedim. Ama iyi de oldu, o taraflara tekrar yolumu düşürmek için bir bahanem de bu güzelliği görmek olacak.

Devamını da yazıyordum ki, yazının çok uzadığını fark edip, yeni bir başlıkla yazmaya karar verdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder